mandag, oktober 16, 2006

Fattig eller ej?

Hvorfor betyder penge så meget? Jeg føler mig lidt fanget af vores økonomiske situation. Det jeg mangler er lige det overskud der gør, at vi kan tage på ferie og opleve noget nyt. Jeg savner eventyr, oplevelser, inspiration, frihed...No wonder! med børn og udpræget rutineliv. Men jeg må væbne mig med tålmodighed, for der går nok nogle år endnu. Det handler jo også om prioritering, og vi har været tilbøjelige til at vælge materielle goder før oplevelser. Dumt, for det er ikke dem man husker. I det hele taget ved jeg godt, at jeg er lidt utaknemlig, for vi mangler jo ikke noget, men folk omkring os har så mange penge, og det kan godt skabe en fattigdomsfølelse indeni. Kigger jeg på billeder af fattige fra U-lande mindskes denne følelse, og jeg indser, at jeg hellere burde give flere af vores penge væk.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

jeg er helt enig. Det er ofte jeg gaar i byen og sukker over alle de ting jeg ikke kan koebe, men saa teanker jeg paa alle de andre ting jeg har i mit liv som betyder saa meget mere end et par nye sko eller en fin vase til bordet.

MARIA sagde ...

Vi må snart ses, så vi kan sukke sammen!:-)

Anonym sagde ...

Ak ja, ak ja.....kommer tid, kommer råd. Bare vent til I bliver pensionister, så får i råd til alt det, I ønsker jer....
Så er ønskerne sjældent så store!
Men det er rigtigt, at vi ofte fokuserer på det, vi synes, vi mangler, i stedet for at se på alle de muligheder, vi har.
Er det forøvrigt ikke en mærkelig tanke, at I fattigmikler er vores store rigdom. Think it over....