søndag, december 10, 2006

En dag med Philip


Philip har haft feber idag, så dagen er gået med indendørs aktiviteter. Det betyder også, at jeg for en halv time siden åndede lettet op, da begge børn lå i deres senge. Jeg har da hygget mig med Philip i løbet af dagen. På et tidspunkt løb vi rundt og rundt frem og tilbage til julemusik. Vi byggede en kæmpe togbane med alle skinnerne og lavede ekstra tunneler med duploklodser. Computeren blev også brugt. Vi har lånt et Pingu PCspil på biblioteket, som han elsker, og det er ikke dårligt, da det har nogle gode indlæringsfaciliteter. Det eneste minus er, at man får en bestemt melodi på hjernen. Den kommer når Pingu kører over skærmen i bil med en trompet. Til aften var Philip ikke glad for maden. Jeg kunne se det på hans ansigt, da han satte sig ved bordet, at han ikke havde tænkt sig at spise det. Han smagte godt nok på det, men nej, det var ikke lige sagen. Han smuttede ind i stuen for at se Byggemand Bob. I et af afsnittene bliver der lavet en fodboldpizza og derfor kommer Philip ind til os og siger: "Gerne be' om pizza"? med den sødeste stemme. Vi havde lyst til at ringe efter en børnepizza med det samme. Der går en halv time og Philip spørger igen, om han må få pizza. Han siger:"mor ta' sko på"? Det kære barn er åbenbart klar over, at man skal gå ud af døren for at få pizza. I hvert fald endte det med at Kristian gik ned på pizzariaet. Jeg er ikke tilhænger af, at han bare kan få noget andet mad, men når han er syg, gælder en anden regel: Det han har lyst til. Så sad den lille mand ellers og smovsede i Claras skråstol til Byggemand Bob.
Idag fandt jeg ud af, at der kun er én weekend tilbage før jul. Hjælp, hvor går tiden hurtigt! Jeg kan godt se, at man skal planlægge julemåneden lidt bedre, hvis man skal nå alt det man gerne vil. Juledekorationer, småkager og konfekt venter stadigvæk forude og venner der skal ses! Hmmm, ja, vi når det jo nok:-)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det er da et festligt syn med de lange ben daskende ud over kanten på en babystol. Man kan se, at han nyder det. Jeg håber, han har det bedre i dag.
Ja, julemåneden går uhyggelig hurtigt. Bedst som man tror, den lige er begyndt, er det hele slut, og man nåede slet ikke alt det, man gerne ville.
Men pyt nu med det. Bare man ta'r sig tid til at styrte rundt i stuen med sit barn til julemusik, så kan alt andet være ligemeget.