tirsdag, september 26, 2006

Dum, dum havregrød


Sikken en start på dagen! Philip og Kristian stod ude i køkkenet for at lave morgenmad, og pludselig var der skrig og skrål. Jeg stod op af sengen og gik ud for at se, hvad der var sket. Philip hjælper normalt med at røre rundt i havregrøden, når den er kommet ud af mikroovnen, men idag ville han kun holde skeen og ikke røre rundt. Så Kristian ville tage skeen fra ham, og det endte med, at Philip i hidsighed slog hånden ned i havregrøden (brandvarm). Alt dette fortæller Kristian, alt imens jeg sidder med Philip og prøver at trøste ham. Hans ene hånd er i vand. Senere ser jeg, at der også er en brandvabel på pegefingeren af hans højre hånd. Alt i alt 5 svedne fingre-ikke sjovt for sådan en lille fyr. Jo længere tid der går, falder han mere til ro, og jeg kan bedre se, hvor slemt det er. Ud over de små blærer på de andre fingre har langefingeren på hans venstre hånd en stor blære, som vokser og vokser. Jeg bliver bekymret og ringer til den kloge læge. Da jeg endelig får kontakt, får jeg at vide, at vi skal komme op til ham og få skåret blæren op. Øv, det bliver ikke sjovt for Philip. Hos lægen er vi de sidste der kommer ind, for Philip havde lavet og skulle skiftes, lige da det var vores tur. Philip græder også en del under indgrebet, hvor jeg må tvinge hans arm ned mod bordet. Al den døde hud, hvor blæren var skulle klippes af, så det var ikke helt så simpelt, som jeg havde forestillet mig. Men okay nu er det hele overstået. Philip gik fra lægen med en lille dinosaur som belønning og fik selvfølgelig en is af mig. Humøret er helt fint igen, og det er det der tæller. Lige nu sover han trygt på sit værelse, jeg tror, at han sov samme sekund hovedet ramte puden.
Philip er normalt et stille, forsigtigt barn, der aldrig slår sig eller kommer til skade. Men når han endelig gør noget, gør han det åbenbart med maner´(sidst slog han hul i hovedet).

Ingen kommentarer: