torsdag, november 30, 2006

Glæde

Man skal ikke være særlig gammel for at være vild med julegaver:-)
Da jeg hentede Philip hos Birgitte idag var det første han sagde: "Bummelum". Jeg spurgte om det var en sang de havde sunget og ganske rigtigt. Den der går sådan her: " Der bor en lille nissemand på loftets mørke rum bummelum". Ved bummelum skal der trommes hårdt i bordet! Hans øjne glinser helt når vi synger den:-) Julen er bare noget helt andet med børn. Jeg kan huske de første år som "voksen", hvordan julen tit skuffede én. Den store magi var forsvundet. Det krævede nye veje at finde de varme følelser. Nu er magien tilbage på en helt anden måde. Jeg nyder at se Philip indtage alle de nye juleindtryk. Hans glæder smitter af på os.
Det minder mig om en hyggelig stund jeg havde med Philip i bilen på vej til Jylland. Jeg sad med hans lille varme hånd i min. Vi hyggesnakkede. Han kiggede ud af sit vindue og for første gang i sit liv opdagede han stjernene på himmelen (efter en lang lys sommer kan de pludseligt ses og desuden er det svært at se dem i KBH) Jeg blev helt rørt over hans glæde. De mange stjerner stod tydeligt frem på himmelen og glimtede ned til min dejlige søn. Jeg elsker hans følsomme sind og evne til at glæde sig over ting. Han oplever det hele. Tager alting ind. Overser intet. Han er MIN søn. Jeg er pavestolt. Imorgen tidlig venter hans ven på ham. Hvordan mon han reagerer?

Ingen kommentarer: