tirsdag, februar 06, 2007

Dagens dont

Idag har jeg været hjemme med Clara igen. Alene. Det har været skønt. Jeg har faret rundt og gjort rent samt ordnet nogle ting på Philis værelse, jeg længe har gået og tænkt på. Mænd på barsel er nu ikke så effektive. Kristian har været mest på computeren. Han har da også vasket tøj og ordnet forskellige ting herhjemme, men det er ikke helt det samme som en kvindes hånd. Det var bare rart at få bund i skidtet inden jeg for alvor snart begynder på skolen. Og det var dejligt at kunne nyde lille Clara uden Philip i nærheden. Bare os to igen. Hun begynder i dagplejen den.5 marts. Så det varer ikke længe. Jeg håber, at hun kan lide det. Philip græd aldrig, hvis jeg gik i indkøringsfasen eller senere for den sags skyld:-) Så jeg håber på den samme reaktion. Kristian er bare på kursus et par dage. Først i næste uge begynder han på arbejdet igen. Det bliver nok rart for os begge to. Han trænger til at komme ud (har han selv sagt) og jeg er enig:-) 2 der er i dårligt humør er ikke lige den bedste cocktail.

Clara leger med sin julegave. Den er et stort hit både hos Philip og Clara. Bamsen kan et utal af rim og remser sunget af en kvinde med en behagelig og sød stemme.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det bliver dejlig for jer begge to at komme i gang igen. Hvor mærkeligt det end lyder, giver det også en form for frihed at komme lidt væk fra de hjemlige forpligtelser. Man har godt af at få nogle andre input end dem, man giver hinanden derhjemme.
Jeg tror, Clara vil blive rigtig glad for dagplejen. Hun er jo en munter lille tøs, som vil møde en masse kærlighed overalt.
Det er dog et skønt billede af hende og "legekammeraten."

Anonym sagde ...

mange gange bekymrer vi os paa forhaand omkring ting og ofte er det spildt energi. "go with the flow". Jeg haaber dit humoer snart loefter helt saa ser du helt anderledes paa det hele. Jeg taenker paa dig. Jeg ville oenske jeg kunne hjaelpe dig. Hvad med at fragte din bekymring over til mig og Clara over til dine svigerforaeldre saa tror jeg alle er glade. Det er tydeligt hvor meget dine svigeforaeldre elsker jer og oensker at hjaelpe til. Det er ikke sjovt at bo saa langt vaek fra dem man elsker.

MARIA sagde ...

Tak for Jeres søde ord. Jeg er ved at være i bedre humør. Tror også at det har noget at gøre med de p-piller jeg har taget igennem det sidste stykke tid ( det håber jeg :-))