søndag, februar 18, 2007

Et pinligt øjeblik

Da jeg var gravid med Philip havde vi to missionærer til middag. Vi havde det hyggeligt og snakkede om løst og fast. Jeg skiftede ofte siddestilling, fordi det hurtigt blev ubehageligt med min store mave. På et tidspunkt sad jeg nærmest i skrædderstilling ( ja, ved spisebordet). STOR fejl. Med en gravids "fænomenale" kontrol over luft/giftudslip blev der med det samme frigjort gas (med lyd på). Jeg skyndte mig at sætte mig som en dame igen. Men skaden var sket:-)



Fra Wikipedia:

En prut (Latin: flatus) er et udslip af tarmgas fra endetarmen. Svovlbrinte i prutten giver en ubehagelig lugt. Pga. tarmfloraen er prutter både naturlige og uundgåelige. Prutter er årsag til mange akavede og sjove situationer i hverdagen. Grundet den ubehagelige lugt er der opfundet synonymer om begrebet.

[redigér] Synonymer
Skid
Fis
Vind
Gas
Luft
Hørmer
Hentet fra "http://da.wikipedia.org/wiki/Prut"

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg husker, at min far engang fortalte om et jordemoderbesøg i hans hjem, da han var 5-6 år. jordemoderen kom til at slå en stor prut, og straks inkasserede min far en syngende lussing fra min farfar. Bagefter bebrejdede min far sin far dette, men fik at vide:
"Du kan vel tage en skid på dig for jordemoderen."

Anonym sagde ...

Det var ofte svaert at holde dem inde den gang vi dansede meget squaredance i kirken. Det skete nogle gange at der kom en lille fims ud for hvert trin eller hop:-)Ahhh, det var tider!!!!

MARIA sagde ...

Til Louise:Ja det var dengang der var tid til sjov og spas:-) Nu skal man stjæle sig til den slags.

Til svigerfar: Betyder det at jeg godt må give Kristian en flad?:-)