onsdag, februar 21, 2007

Når sneen pisker mod vores ruder...

Det er hyggeligt at sidde inde (for en gangs skyld) når det rusker og river derude. Jeg har måttet skrue varmen op på 5 fordi det trækker ind med kold vind alle steder. Clara har været syg de sidste 3 dage og havde det værst igår. Idag kom bonusen. Hun sov fra 9-12:30 og igen 1530-1700. Jeg fik skrevet opgave i de første mange timer og det gjorde mig i godt humør at kunne komme videre med den. I hendes anden lur sov jeg også lidt for at hente noget af den tabte søvn de sidste mange dage havde røvet fra mig. Kristian er til badminton og jeg har igen bagt brownies, både fordi det vil glæde Kristian at komme hjem til sådan en lækker kage, men også fordi jeg selv har lyst til noget mums. Børnene blev puttet lidt sent idag. De sad så sødt og så Postmand Per og jeg nænnede ikke at slukke. Jeg fandt ud af at Philip havde maling på armen fra dagplejen af, så han skulle også i bad. Der sad han og legede med sin frække hummer, som gerne ville gemme sig under boblerne.
Da jeg gik fra Clara inde i stuen sad hun og så Postmand Per oprejst. Men da jeg kom ind igen, lå hun på maven og rodede rundt henne ved gardinet. Det overraskede mig en del, for hun plejer at brokke sig gevaldigt når hun ryger på maven fra oprejst stilling. Jeg havde ikke hørt skrig eller skrål og hun lå og hyggede sig med at ruske i gardinstoffet. Det er sjovt som børn kan overraske én.
Philip og Clara hygger sig i Claras seng. Philip finder det meget morsomt at tænde og slukke for uroen.




Clara syg. Har taget sin sut omvendt i munden. Det er vist ikke lige er meningen med en anatomisk sut.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

hvor synd hun er syg igen. Min Isaac har skoldkobber, men er ovre det vaerste heldigvis! Jeg bagte brownies i week enden efter din inspiration, der er naesten ikke noget bedre:-)

MARIA sagde ...

Den sygdom mangler vi stadigvæk at blive udsat for. Det er noget med at det er mindre udslag imens børnene er små.

Anonym sagde ...

Jasmine fik det hendes foerste jul og hun havde kun ca 10 kobber paa hele kroppen og var ikke syg. Isaac havde det meget vaerre og vil faa et kaempe ar paa det ene oejenbryn fordi han hele tiden piller i saaret. Saa jeg tror der er noget om snakken. Det er synd jeg ikke kan sende Isaac over saa han kan smitte dine to, saa ville det da vaere overstaaet:-)

MARIA sagde ...

Jeg fik faktisk muligheden for nyligt, men jeg orkede ikke mere sygdom. Skulle have taget tilbuddet imens jeg er hjemme. Inkubationsperioden er jo ret lang. Noget med 14 dage. Så nu kan jeg ikke nå det længere inden jeg skal starte med Clara i dagplejen. Sådan kan det jo gå.