mandag, september 25, 2006

Min svigermor


Nogle siger at deres svigermor er en heks. Min er en god og smuk heks. Men så hedder det måske en fe? Hun har hjertet og hænderne på det rette sted. Der er mere handling end gode råd og hun kan finde Philip i hans lille verden. Farmor er en dejlig dame for Philip, der er der ingen tvivl om. Rabarberkage, hjemmelavet koldskål og ølkage er nogle af hendes varemærker. Der er stil over hende. Aldrig en dag med joggingtøj eller nul make-up. Der er dog én ting hun er glad for, og det er hendes blå morgenkåbe. Den går hun med når der skal slappes af, også udenfor, dog kun lige omkring deres hus. Hun har flere gange prøvet at udskifte den, men de nye morgenkåber er der altid noget galt med. Kirsten hedder hun forresten. Alder er vist ikke passende at nævne, når man er deroppe af ( du må godt slå mig, når vi ses næste gang). Sidst vi var hjemme hos dem i Esbjerg bagte hun drømmekage. Da der ikke var mere tilbage dagen efter (det var ikke os, der havde spist det hele), og vi klagede vores nød, var hun parat til at bage en ny selv om kl. var omkring 20 og snart sengetid for dem -smil. Det er bare ét af mange eksempler på hendes villighed til at glæde os. Sang og musik er hendes store interesser. Det har fyldt meget af hendes liv, hvor hun har optrådt solo og i band. Når Kirsten viser mig noget nyt, spørger jeg tit om det er noget hun selv har lavet. Jeg synes, det er lidt sjovt at mobbe hende, fordi det sjældent er hjemmelavet. Men når det kommer til stykket er hun ret kreativ og laver fx flotte juledekorationer. Det er bare ikke det, der fylder mest i hendes liv. Vi er kede af, at hun bor så langt væk, for vi savner hende i vores daglige liv. Ikke mindst til at passe børn. Børnene elsker hende, så det er synd, at det tit kun er i ferietid vi ses (pga. lav-konjunktur i budgettet). Jeg håber, at vi ses snart. Der findes ikke bedre hekse heromkring.

3 kommentarer:

Rachel Röst sagde ...

Du fortjener et stort publikum til disse søde, skæve tekster, Maria. De er meget charmerende og morsomme.

Anonym sagde ...

Tak for den. Hvor er det dog typisk for dig. Du er både sød og fræk.
Hvad har du forøvrigt imod min 15 år gamle morgenkåbe ?

Anonym sagde ...

Jeg kender din svigermor, og jeg synes hun for det meste er ret flink.
Det eneste jeg ikke bryder mig om er måden hvorpå hun nogen gange viser hvem hun kan lide og hvem hun ikke synes om.
Men det er langt tid siden jeg sidst har set hende, så hun har måske forandret sig....