tirsdag, oktober 24, 2006

Nyt om de små



Vi læser bog med Philip hver aften. Det er en af de hyggeligste stunder på dagen. Jeg nyder, at sidde tæt sammen og tale om billederne. De bøger, der er gode lyde til, elsker han mest. Vi har en lille bog om en dreng, der er i parken. På et tidspunkt snuser en hundehvalp til drengens bamse. Så snøfter jeg godt og grundigt samtidig med, at jeg "snuser" til Philip. Det er han helt vild med. Når han ser bogen, snøfter han allerede i forventningens glæde.

Clara er begyndt at samle læberne og puste luft ud. Jeg ved ikke, om det er fordi hun igennem længere tid har set sin bror spytte..meget. Jeg er begyndt at give hende sveskemos, da hun har været generet af forstoppelse. Men hun er ikke glad for smagen!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det har altid været en fornøjelse at se den ro og harmoni, der er over jer og jeres børn, når de skal sove, og forleden fik jeg i en TVudsendelse bekræftet, hvor vigtigt det er, at der er traditioner og tryghed omkring børn, når det er ved at være deres sengetid, så...bliv ved med det.
I kan tro, Clara vil lære meget af Philip. Han vil være hendes store forbillede i nogle år endnu.
Men det gør heller ikke noget, vel?

MARIA sagde ...

Nej, så længe hun ikke bliver en drenget pige, der vil have Spidermantøj og spille fodbold. Men jeg må hellere nyde, at give hende små søde kjoler på imens jeg kan.