lørdag, november 11, 2006

En ny verden


Torsdag ringede min 10-årige nevø Silas og var meget begejstret. Han havde lige været til graduering i sin karateklub og var steget to trin på én gang. Han havde orange bælte og var blevet beæret med at stige til blåt. Jeg blev meget rørt over hans glæde, og af at han ville dele den med mig. Idag havde de opvisning og turnering med hans klub i et større stævne. Jeg tog derind og mødtes med flere andre fra galehuset (familien) for at se Silas i opvisningen. Desværre var der meget lidt lys, så det var svært at tage billeder, men Silas er i centrum af billedet. Jeg har aldrig set kampsport, så det var ret spændende. Jeg fik da også mulighed for at se noget dramatik i finalerne. Der var kamp imellem et gult og et sort bælte. Ham i gult havde en fodskade og blev nærmest slagtet på banen, men lige pludseligt gav han sortbæltet et vildt cirkelspark, der kom ud af det blå. Fyren med det sorte bælte faldt på ryggen og man kunne tydeligt se hans smerte efter sparket i maven ( eller deromkring, det gik så hurtigt). Han blødte også i munden. Ret sejt spark, men også lidt chokerende.
Sejren faldt til "den gule mand".
Det var en eftermiddag med indblik i en ny fremmed, men fascinerende verden.
(Min mor er ikke så skræmmende i virkeligheden)

2 kommentarer:

Rachel Röst sagde ...

Sikke en dygtig dreng, Silas. Hans mor må være meget stolt ...

MARIA sagde ...

Jeg regnede nok med at der ville falde en kommentar fra dig:-)